That girl?
Het is zondagochtend, net ontbeten, de kinderen zijn naar boven gestuurd om hun kamers op te ruimen wat het nodige gekibbel met zich meebrengt. Ik besluit om heerlijk de krant te gaan lezen. En daar stuit ik op een artikel over de opkomst van that girl.
Samengevat, het artikel vertelt over de social media trend waarin jonge vrouwen stipt om 6.00 uur opstaan en al een halve dag vol gezondheid, welzijn en perfectie achter de rug hebben, tegen de tijd dat de rest van Nederland opstaat. En natuurlijk, zoals dat hoort, al verschillende perfecte en jaloersmakende foto’s op de social media kanalen hebben gedeeld.
I’m sooooooo not that girl!!
En als ik eerlijk ben, geen van de klanten die ik help is ‘that girl’. Toch worden de meesten wel beïnvloed door een in hun hoofd perfect plaatje.
Voorbeeld: ken je dat, dat je jezelf regelmatig afvraagt waarom het bij jou altijd zo rommelig is en bij je buurvrouw of zus altijd alles keurig op de plek ligt?
Waarom is die ene vriendin altijd zo enorm bij de tijd en vergeet ze nooit de jampotjes mee te geven waar de school van je kind om gevraagd had?
Waarom is praten over geld en persoonlijke administratie nog zo’n no go area? Want hoe doen die mensen verderop uit de straat dat toch, een mooie auto voor de deur, meerdere vakanties met het hele gezin per jaar, altijd volgens de laatste mode gekleed en het huis idem dito.
En dan zwijgen we nog over die inderdaad perfecte plaatjes op social media.
Als Professional Organizer ben ik inmiddels bij best wat mensen thuis geweest. En ik vertel je, niets is wat het lijkt!
De eerste keer dat ik bij een mevrouw thuis kwam en het huis zag er ‘spic and span’ uit was het eerste wat er door mijn hoofd schoot: ‘wow, het is hier 10 keer netter dan bij mij thuis!’
Maar wat bleek? Haar laatste kind was ongeveer een half jaar eerder uit huis gegaan waarop zij en haar man flink aan het opruimen waren geslagen. Dus na die hele gezamenlijke inspanning zag het er inderdaad geweldig uit. Alleen hadden ze totaal niets weg gedaan. Alles lag op zolder en die lag tot aan de nok toe vol met spullen. Ze hadden het daar tijdelijk opgeslagen zodat ze sneller meters konden maken met het opruimen. En die beslissing was genomen omdat een van de twee moeite had met het afscheid nemen van spullen.
Uitgestelde beslissingen komen op veel verschillende manieren voor.
Is het niet op zolder dan is het in de garage of een ongebruikte kamer. En een andere, veel vaker voorkomende vorm, is als het super netjes lijkt, totdat deurtjes open gaan. Herkenbaar?
Wat vaak blijkt is dat vooral opslag op een zolder of in een garage werkt als een soort uit het oog uit het hart situatie. Meestal is dit een kwestie van samen goede bewaar criteria bepalen en ondanks dat het tijd kost vanwege de hoeveelheid spullen, gaat daarna het opruimen en afscheid nemen vaak als een speer!
Ben jij meer het type dat haar spullen achter de deurtjes van kastjes opruimt en deze vervolgens vergeet totdat je die deurtjes niet meer kan openen zonder dat er iets uitvalt? Lees dan ook eens mijn andere blogs!
Niets is wat het lijkt.
Dus je ziet, niemand vind dat ze het helemaal voor elkaar hebben. Iedereen heeft zo zijn pijn puntjes, niets is wat het lijkt.
Zoals mijn dochter van 8 altijd mooi zegt, perfect is saai. En zo is het maar net!
#notthatgirl